Ο Ουρανός..του Μανόλη Αναγνωστάκη

ουρανος_μαρουλας

Αναγνώστη μου καλημέρα!! Σαν αυριο 10 του Μάρτη γεννήθηκε ο Μανόλης Αναγνωστάκης..το -ο- στο Μανώλης με όμικρον..Ιατρός ακτινολόγος, γεννημένος στην θεσσαλονικη, με καταγωγή από τα Ρούστικα του Ρεθύμνου(και αυτός Ρεθεμνιώτης)..

Εντονα πολιτικοποιημένος με δράση στην ΕΠΟΝ κατά την διάρκεια της κατοχης, αρχισυντάκτης περιοδικου, ενω καταδικάστηκε και εις θάνατον το 1949… Τα ποιηματα εχουν εντονο υπαρξιακό στοιχείο, σε αντιθεση με το έντονοι πολιτικοποιημένο του εγώ. Αυτά τα ολίγα τα δικά μου.

Λατρεμένος ποιητής οπως ξέρεις Αναγνώστη μου. με αγαπημένο μου ποίημα το : “Θα ‘ρθει μια μέρα”, το οποίο το έχουμε μοιραστεί ξανά.  Σημερα σου χαρίζω τον Ουρανό του…  Γιατι ο ουρανός που κοιτάζω σημερα ειναι μελαγχολικός χειμωνιάτικος, ο οποίος κρυβει καλά μεσα του  το μέσα μου δάσος

Εις επανειδείν

Πρῶτα νὰ πιάσω τὰ χέρια σου
Νὰ ψηλαφίσω τὸ σφυγμό σου
Ὕστερα νὰ πᾶμε μαζὶ στὸ δάσος
Ν᾿ ἀγκαλιάσουμε τὰ μεγάλα δέντρα
Ποὺ στὸν κάθε κορμὸ ἔχουμε χαράξει
Ἐδῶ καὶ χρόνια τὰ ἱερὰ ὀνόματα
Νὰ τὰ συλλαβίσουμε μαζὶ
Νὰ τὰ μετρήσουμε ἕνα-ἕνα
Μὲ τὰ μάτια ψηλὰ στὸν οὐρανὸ σὰν προσευχή.

Τὸ δικό μας τὸ δάσος δὲν τὸ κρύβει ὁ οὐρανός.

Δὲν περνοῦν ἀπὸ δῶ ξυλοκόποι.

Chopin – Spring Waltz

Leave a Reply

